Helgeland Kraft inviterer lag og foreninger til samarbeid
I Helgeland Kraft ønsker vi alltid å bidra til mer og bedre aktivitet for lag og foreninger på Helgeland. Derfor vil vi samarbeide med dem om salg av Sponz mobilabonnement, der store deler av fortjenesten går tilbake til grasrota, sier markedssjef Arild Markussen i Helgeland Kraft.
Billedtekst: Håkon Stenersen, leder i Mosjøen IL fotball, synes konseptet med Sponz mobil virker spennende som inntektsmulighet for lag og foreninger. Her i samtale med markedssjef Arild Markussen i Helgeland Kraft..
Håkon Stenersen, leder i Mosjøen IL fotball synes konseptet virker spennende. - Dette virker som et godt konsept, og vi vil vurdere om vi skal være med på dette. Vi jobber jo hele tiden for å få inn nok penger til klubben. Nye måter å gjøre dette på er spennende. Dette er både nytenkende og fremoverlent, sier han.
Vil bidra lokalt
Som en aktiv verdiskaper på Helgeland ønsker vi å øke inntjeningen til lag og foreninger gjennom SPONZ mobil. Mobilabonnementet er like bra og like billig som det de største mobilaktørene i Norge kan tilby.
Vi ønsker å flytte penger fra lommene til de store mobilselskapene, og til lokale lag og foreninger, sier Arild Markussen i Helgeland Kraft. Derfor har Helgeland Kraft inngått i et samarbeid med Sponz mobil som er mobilselskapet som står bak dette konseptet.
Helgeland Kraft støtter årlig en betydelig andel av lag og foreninger på Helgeland.
- Vi ser at behovet for penger til lag og foreninger er økende, og dette konseptet vil være med å øke inntektene. De aller fleste av oss har mobil i dag, og ved å velge abonnementet Sponz mobil vil en andel av det du betaler for abonnementet gå direkte til det laget du ønsker å støtte. Hvis det for eksempel er et fotballag som ønsker å samle inn penger for å dra på Norway cup, vil salg av Sponz mobil være et bidrag for å finansierer turen for laget på lik linje med andre dugnader. Dette vil bli en god inntektskilde for de lag/foreninger som får mange Sponz-ambassadører for sitt lag, sier Markussen.
Hovedsponsor for breddeidretten
Helgeland Kraft vil informere om Sponz mobil på Tour de Helgeland med kombinertlandslaget som arrangeres i neste uke i Brønnøysund (mandag), Sandnessjøen (tirsdag), Mo i Rana (onsdag) og Mosjøen (torsdag). -
- Vi syns konseptet Sponz mobil er så spennende at det vil bli presentert på seminaret vi skal ha for trenere og ledere neste uke, sier Markussen.
Fakta om Sponz:
- Sponz visjon er å bli hovedsponsor for breddeidretten i Norge. Forretningside handler om å dele overskuddet med grasrota i Norge.
- Helgeland Kraft samarbeider med Sponz om salg av mobilabonnement
- Sponz mobilabonnementene har Telenor-dekning.
- Selger lag og foreninger Sponz mobilabbonement kan de tjene 400 kr første år per abonnement, og deretter 200 kroner per år.