Helgeland Kraft gjør det enklere å være kunde

Lanserer ny web og nyhetsbrev på epost.

 

I dag lanserer Helgeland Kraft nye nettsider. Samtidig begynner vi å sende ut et digitalt nyhetsbrev med informasjon og reportasjer til våre kunder.

Brukervennligheten er i høysetet når kraftselskapet nå lanserer sine nye nettsider. Målet er at Helgeland Krafts kunder selv skal kunne løse det meste på web uten å måtte ta kontakt med selskapet på annet vis.

– Nettsider skal være intuitive og lette å navigere på og slik har våre nye nettsider blitt. Uansett om du vil kjøpe strøm eller lese av måleren skal det være enkelt, sier kommunikasjonsleder i Helgeland Kraft, Elin Rønning.

Helgeland Kraft har lagt ned mye arbeid i de nye nettsidene som er utviklet i samarbeid med Know IT i Bergen.

– Vi ønsker å være tilgjengelig der våre brukere er. Derfor er vår nye nettside tilrettelagt for alle digitale flater, som pc, nettbrett og mobil. Dette gjør det enkelt for kunden å utføre det man har behov for, sier Rønning.

– Det er mange viktige hensyn som skal tas i en slik omlegging og for oss har det vært veldig verdifullt å få spille ball med et så stort fagmiljø som Know IT er. De har utviklet svært gode løsninger, som vil gjøre det lett å være kunde i Helgeland Kraft, sier Rønning.

I tillegg til å være enkel i bruk har den nye nettsiden blitt en nettside som viser Helgeland fra sin beste side.

– Vakker vannkraft er en av våre viktigste satsningsområder og det gjenspeiler seg på sidene. Jeg tror alle de fine bildene fra flotte Helgeland, vil bidra til å gjøre kundene enda mer stolte over vår flotte region, sier Rønning.

– Vi har også valgt å gå over fra papirutagevn av vårt magasin “Ren Kraft”, til et digitalt nyhetsbrev som vil bli sendt ut ti-elleve ganger per år, til alle strømnett-kunder hos Helgeland Kraft. I dette nyhetsbrevet vil man finne både informative og gode lesesaker som det kan være nyttig for våre kunder å få med seg. Flere og flere forventer å få slik informasjon i digital format i stedet for papir i postkassen. Det har vi gjort noe med, sier Rønning, som føyer til at på redaksjonelle produksjoner vil Helgeland Kraft fortsette sitt mangeårige samarbeid med Mye i media as.

Helt uten et håndfast papirprodukt fra Helgeland Kraft, blir ikke kundene. I løpet av senhøsten vil det komme et fyldig reportasje- og informasjonsmagasin om Helgeland Krafts Helgeland, til alle husstander i Helgeland Krafts fjorten eierkommuner.